2.1. Základné parametre popisovaných technológií v prehľadných tabuľkách
Popisovaná technológia: | Java3D API 1.5.2 |
Vývojár: | Sun Microsystems |
Pokročilé funkcie: | - Viac-vláknová štruktúra Scene Graph - Použiteľný ako pre vizualizáciu, tak aj pre vytváranie hier - Vykresľuje pomocou OpenGL aj Direct3D - Podpora stereoskopického vykresľovania a zobrazovania na viacerých monitoroch - 3D priestorový zvuk - Programovateľné shadery - Animácia |
Vlastný formát: | class, jar |
Podporované formáty: | 3ds, cob, dem, dxf, iob, lws, nff, obj, pdb, play, sld, vrt, vtk, wrl |
Dostupnosť: | JRE(Java Runtime Environment) - zadarmo Java3D API – zadarmo |
Platformy: | Platformovo nezávislý |
Miera interakcie: | Vstupy z klávesnice, z myši, reaguje na vstupy z prehliadača, z mikrofónu, kamery a pod. |
Tabuľka č.1, Technológia Java3D API 1.5.2
Popisovaná technológia: | VRML 2.0 |
Vývojár: | Web3D Consortium |
Pokročilé funkcie: | - Viac-vláknová štruktúra Scene Graph - Hierarchické zoskupovanie objektov - Umiestňovanie svetelných a zvukových zdrojov do scény - Interakcia - Animácia - Skriptovanie (JAVA, JavaScript) - Prototypovanie |
Vlastný formát: | wrl, wrz |
Podporované formáty: | Žiadne |
Dostupnosť: | Cortona3D - zadarmo Cosmo Player – zadarmo Octaga Player – zadarmo |
Platformy: | Platformovo nezávislý |
Miera interakcie: | Vstupy z klávesnice a myši |
Tabuľka č.2, Technológia VRML 2.0
Popisovaná technológia: | X3D 3.2 |
Vývojár: | Web3D Consortium |
Pokročilé funkcie: | - Viac-vláknová štruktúra Scene Graph - Hierarchické zoskupovanie objektov - Umiestňovanie svetelných a zvukových zdrojov do scény - Interakcia - Animácia - Skriptovanie (JAVA, JavaScript) - Prototypovanie |
Vlastný formát: | x3dv, x3db, x3d, |
Podporované formáty: | Žiadne |
Dostupnosť: | Cortona3D - zadarmo Cosmo Player – zadarmo Octaga Player – zadarmo |
Platformy: | Platformovo nezávislý |
Miera interakcie: | Vstupy z klávesnice a myši |
Tabuľka č.3, Technológia X3D 3.2
Popisovaná technológia: | Adobe Flash 11.0.0.485 |
Vývojár: | Adobe Systems |
Pokročilé funkcie: | - Vysoká miera interakcie - Balíčkovanie médií - Rýchly prenos médií - Široká vývojárska základňa - HD obraz až 1080p - Podpora MP3 a AAC - Hardvérová akcelerácia - ActionScript 3 - Množstvo 3D enginov |
Vlastný formát: | swf, flv, fla |
Podporované formáty: | V závislosti od použitého 3D enginu |
Dostupnosť: | Adobe Flash CS5 Professional – 699$ Adobe Flash Builder 4 – 699$ Flash Develop 3.1.1 – zadarmo |
Platformy: | Microsoft Windows, Mac OS X, Linux, Solaris, Symbian, Windows Mobile |
Miera interakcie: | Vstupy z klávesnice, z myši, reaguje na vstupy z prehliadača, z mikrofónu, kamery a pod. |
Tabuľka č.4, Technológia Adobe Flash 11.0.0.485
Popisovaná technológia: | Adobe Shockwave 11.5.6.606 |
Vývojár: | Adobe Systems |
Pokročilé funkcie: | - Vysoká miera interakcie - Balíčkovanie médií - Rýchly prenos médií - Široká vývojárska základňa - HD obraz až 1080p - Podpora MP3 a AAC - Hardvérová akcelerácia |
Vlastný formát: | Uzavretý formát dcr |
Podporované formáty: | Podpora 3D formátov skrz Adobe Director |
Dostupnosť: | Vlastný editor Adobe Director – 999$ |
Platformy: | Microsoft Windows, Mac OS 9, Mac OS X |
Miera interakcie: | Vstupy z klávesnice, z myši, reaguje na vstupy z prehliadača, z mikrofónu, kamery a pod. |
Tabuľka č.5, Technológia Adobe Shockwave 11.5.6.606
Popisovaná technológia: | HTML5 Canvas element |
Vývojár: | World Wide Web Consortium |
Pokročilé funkcie: | - Nízko-úrovňový procedurálny model - Štandard - Vysoká podpora technológií, hlavne u mobilných zariadení, jednoduchosť - JavaScript - Integrovaný do prehliadačov |
Vlastný formát: | html, js |
Podporované formáty: | Žiadne |
Dostupnosť: | Nevyžaduje špeciálny editor |
Platformy: | Platformovo nezávislý |
Miera interakcie: | Vstupy z klávesnice a myši |
Tabuľka č.6, Technológia HTML5 Canvas element
Popisovaná technológia: | Google O3D 0.1.40.1 |
Vývojár: | Google |
Pokročilé funkcie: | - GPU - Vykresľovanie kompletnej scény - Minimálna záťaž OS - Samostaný JavaScriptový engine V8 - JavaScript - Pokročilé textúrovanie a tieňovanie |
Vlastný formát: | html, js |
Podporované formáty: | 3ds, obj |
Dostupnosť: | Nevyžaduje špeciálny editor |
Platformy: | Platformovo nezávislý |
Miera interakcie: | Vstupy z klávesnice a myši |
Tabuľka č.7, Technológia Google O3D 0.1.40.1
Popisovaná technológia: | WebGL |
Vývojár: | WebGL Working Group |
Pokročilé funkcie: | - Nízko-úrovňový procedurálny model - Integrovaný do prehliadačov - Vykresľovanie na báze hierarchického Scene Graph - Nastaviteľné automatické prekresľovanie - Animácie a animované textúry - Priehľadnosť - Hardvérová akcelerácia - Podpora zvuku |
Vlastný formát: | html, js |
Podporované formáty: | Podpora 3D formátov skrz CopperCube |
Dostupnosť: | CopperCube – zadarmo |
Platformy: | Platformovo nezávislý |
Miera interakcie: | Vstupy z klávesnice, z myši, reaguje na vstupy z prehliadača, z mikrofónu, kamery a pod. |
Tabuľka č.7, Technológia WebGL
Žiadne komentáre:
Zverejnenie komentára